2021.08.16.

Használt autót kevés pénzből

olcsó használt autó

A mai napig kapok megkereséseket azzal a feladattal, hogy 500 ezer Forintig keressünk megbízható, jó autót. Nem könnyű az olcsó használt autó megtalálása ebben a szegmensben…

Az évjárat ez az esetben a kétezres évek eleje, és leginkább benzines modellek jönnek szóba. Ilyenkor a megbízhatóság és az olcsó fenntartás a cél.

Valamiért a legtöbben kizárják a Suzukit, pedig adná magát a márka. Jó-jó, értem én, hogy azért nézzen ki valahogy, de valamit valamiért. Ne a szomszédnak vegyünk autót, hanem magunknak! Swiftet 250-300e, Wagon R-t pedig 4-500e Ft környékén már lehet találni. Mégis általában az első kikötés, hogy Suzukit nem. Hát jó.

Persze marad így is választási lehetőség, íme, a teljesség igénye nélkül:

  • Ford Focus
  • Seat Ibiza
  • Opel Corsa
  • Hyundai Getz és i10
  • Renault Clio
  • Daewoo Matiz és Kalos
  • Nissan Note
  • VW Polo
  • Kia Rio
  • Peugeot 206

Persze az egyre dráguló árak mellett néhány felsorolt autó már bele sem fér a keretbe. Nem beszélve a két sztárról a Toyota Yarisról és a Honda Jazzről.

peugeot 307 átvizsgálás    olcsó használt autó

Én személy szerint a prémium márkákat alapból kizárom. Drága a fenntartásuk, a sok extra pedig nagy terhet tud jelenteni, ha javítani kell. Ez esetben a minél egyszerűbb, annál jobb elvet kell követnünk.

Ebben a szegmensben nagy előny, ha másfél- két év műszaki van az autón.

Az első ellenség, akit legyőzni nem tudunk, ezért el kell kerülnünk, az a rozsda.

Egyszerűen gazdaságosan nem javítható és gyakran életveszélyes. Egy rozsdás autó lakatolása sok esetben akár félmilliós tétel is lehet, ha szerencsések vagyunk. Ha nem, akkor a határ a csillagos ég, már ha találunk szakembert, aki egyáltalán vállalja. Ha erősen korrodált a kiszemelt példány, akkor inkább engedjük el. És lesz ilyen, az autófelmérés – autó átvizsgálások ezt mutatják.

helyszíni autó állapotfelmérés peugeot rozsda   helyszíni autó állapotfelmérés peugeotRozsda az alvázon, állapotfelmérés

A motor és a fék

Nagyon gyakori az állapotfelmérés során, hogy a motortér úszik az olajban. Egy szelepfedél tömítés, vagy főtengely szimering csere nem a világ vége- de azért nem árt behatárolni a hiba okát. Sokszor találkozunk gyújtásproblémákkal, típustól függően ez lehet trafó, gyertya, gyertyakábel hiba. Érdemes egy vezérlés cserével tervezni kezdésnek, ez munkadíjjal és a kötelező első olajcserével már 100 ezer forintos tétel is lehet. Ha láncos a motor, akkor a vezérléscserét kihúzhatjuk a listáról- elvileg…

Check engine

Sokszor tapasztaljuk, hogy a motorkontroll (check engine) lámpa világít. Azt fontos tudni, hogy így nem vizsgaképes az autó. Tehát az eladó megjegyzésére, miszerint csak a lambda szonda miatt világít, ne legyintsünk nagyvonalúan. Mert majd nekünk kell javíttatni, és ha filléres tétel lenne, akkor valószínűleg az eladó is megcsináltatta volna.

Nem ritka, hogy a fékfolyadék láthatóan évek óta nem volt cserélve, zavaros szmötyit találunk a tartályban. Ennek a cseréje nem komoly tétel, és csak reménykedhetünk, hogy a szennyeződés nem okozott problémát (pl. ABS kocka) a fékrendszerben.

A klíma

Ha van klíma és működik- örülünk. Ha nincs, akkor nem tud elromlani- örülünk.

Ha van és rossz, akkor nem hisszük el, hogy csak töltetni kell. Lehet, hogy rossz a klímakompresszor (százezres tétel), ereszt a rendszer, klímakuplung hibája van, cserés a klímahűtő vagy ezer más probléma lehet még.

Futómű, Gumi

A futóművet sajnos ugyanannyi pénzből lehet javítani, mintha drágább autót vennénk. Ezért örüljünk, ha valóban „koppanásmentes”. Jó eséllyel a próbaút során kiderül, ha problémánk van, ezért füleljünk. Szemrevételezéssel a szilentek állapotát is meg lehet állapítani.

Használható gumi a legritkább esetben van ezeken az autókon, így egy 60-80 ezres tételt behúzhatunk simán a képzeletbeli listára. És könyörgöm, NE spóroljunk azon, hogy a kirepedezett tizenéves gumikon gurulunk…

Konklúzió, hogy van élet 500 ezer alatt és a környékén is, de költségmentes autót nem fogunk találni. Viszont kellő odafigyeléssel lehet használható is az olcsó használt autó.

Cikk megosztása:

Hasonló tartalmú cikkek

Sztorik

1 febr 2025

A kilométerórát tekerik még, ugye?

A kilométeróra tekerés igen komoly problémát jelent a használtautó-piaccal kapcsolatban. Ez a gyakorlat-amikor egy jármű valódi futásteljesítményét csökkentik, hogy azt drágábban tudják eladni-, sajnos még mindig elterjedt. De miért is veszélyes/rizikós a kilométeróra tekerés?  Megtévesztés: A vevő téves információt kap a jármű állapotáról, ami a vásárlás után komoly problémákhoz vezethet. Pl. egy kimaradó tervszerű karbantartás. Biztonsági […]

Egyéb, Sztorik

1 jan 2025

Használt autó – 2024 az AutoRevizor szemszögéből

A használt autó átvizsgálások tapasztalatai a 2024-es évből December végét írunk, ülök a billentyűzet felett. Kéne most valami okosat írnom az idei évről. Hektikus év volt, akkor is, ha szigorúan csak szakmai szemmel nézem. Nem volt olyan őrült mozgás az árakban, mint a korábbi években, de ezt szerintem senki sem bánta. Egyre inkább közelednek egymáshoz […]

Sztorik

1 dec 2024

Mission Impossible – Revizor protokoll

Az autó átvizsgálás Budapest és Pest megye területén belül érhető el. Számos olyan megkeresést, emailt kapok, melyekben kiválasztott típusokról kérnek információt. Itt sokszor motortípusokról, dízel-benzines dilemmákról, hibridek tartósságáról, vagy éppen az elektromos autók körül kialakult mítoszokról, városi legendákról kérdeznek.   Tanácsadás Pont ezek a megkeresések inspiráltak a Tanácsadás szolgáltatásra, mely 30.000 Ft-ért egy óra beszélgetést […]

Kedves Ügyfeleink!
Az AutoRevizor 2025 02.04.-től 02.08-ig szabadságon van, első munkanap 02.10.
Ez idő alatt telefonon nem, és emailben is csak korlátozottan leszünk elérhetőek.
Megértésüket köszönjük!