prius hibrid átvizsgálás
Hibrid átvizsgálás
2021-03-03
autóvásárlás után
Az autóvásárlás után
2021-04-02

Helyszíni autó állapotfelmérés

helyszíni autó állapotfelmérés peugeot

Helyszíni autó állapotfelmérésegy olcsóbb autó esetében. Sajnos nagyon sokan nem engedhetnek meg maguknak drága autókat, viszont a tömegközlekedés nem mindenkinek alternatíva. Így viszonylag szép számú ügyfél keres meg azzal, hogy 5-600 ezer Forintért venne valamit.

Ennél a pontnál sokan felnevetnek, hogy mit is kell átvizsgálni egy ennyi idős és ilyen olcsó autón. Pedig itt aztán bele lehet futni egészen vállalhatatlan példányokba. Amiknek már régen a bontóban kellene hervadozniuk és az újrahasznosítás jegyében egy szebb ’életről’ álmodozniuk…

És tudom, hogy nem fogunk ebben a szegmensben tökéletes állapotú kocsikat találni, de kisebb hibákkal vehető járgányok azért szoktak horogra akadni.

 

Volt is az elmúlt hetekben néhány sikeres vásárlás:

  • Corsa B – gyertyacsere, olajfolyás, lengéscsillapító
  • Honda Jazz – EGR, gyertya és nyeles tengely csapágy
  • G Astra – cserés hűtő, pici rozsda
  • Focus – kuplungcsere

 

A fenti autók mind 400-650 ezer Forint körül mozogtak. És mind vehető volt, a felsorolt kisebb-nagyobb hibákkal.

Egy hasonló ár kategóriájú Peugeot 206 volt az átvizsgálás alanya egy szép márciusi délutánon.

A kereskedésben megkaptuk az autó kulcsait, és kezdhettük a munkát.

Az autóhoz közelítve már a „szeme” sem állt jól… A rétegvastagságmérőt előkapva szomorúan konstatáltuk, hogy az autón viszonylag sok helyen mérünk 2000 mikron körüli értéket… Ez 15-20- szorosa a gyári értéknek.

A küszöbök, oszlopok ugyancsak majd’ kiakasztották a műszert. Ebből már leszűrhettük, hogy komoly balesete volt az autónak.

Amit alátámasztott az a tény is, hogy a csomagtartó fenéklemeze olyan gyűrött volt, mint a kidobásra ítélt alufólia a reggeli szendvicsem maradványaként.

helyszíni autó állapotfelmérés

Elölről is kaphatott szegény autó, mert a sárvédő rögzítése körül is meg volt gyűrve a lemez, a nyúlványon és a zárhídon javítás nyomai látszottak.

A tornyok körül a lemez kirohadva.

peugeot rozsdás motortér              peugeot rozsdás motortér

Még egy kis rozsda és olaj

Ez így leírva nagyon rémisztően hangzik, és aki nem ért hozzá, az simán elsiklik ezek felett, hisz nem tudja, mit kell nézni, hol nem kívánatos a javítás. Ezt sajnos nem lehet pár YouTube videoból megtanulni – ehhez kell a helyszíni autó állapotfelmérés.

A motor vastagon körbe locsolva olajjal, de egy tizenéves Peugeotnál kicsit sem csodálkozom ilyenkor. Kb. az összes tömítést cserélni kéne…

Kíváncsiságból azért alánéztem, de nem kellett volna. Vastagon megrágta a rozsda. Kis túlzással alulról megnézhettem volna az anyósülés alját…

 

helyszíni autó állapotfelmérés peugeot

 

Na, most itt az a nagy kérdés, hogy a retkes búbánatba lehet ezen a romhalmazon még másfél év műszaki?

És, hogy az igen tisztelt kereskedő beültetné-e a családját ebbe az életveszélyes szarba?

Az autó NORMÁL állapotúnak van hirdetve.

Ügyfelemnek jeleztem, hogy itt véget ért az átvizsgálás, mert be sem fogjuk indítani az autót. Az már csak rontana a helyzeten…

Szóval értem én, hogy 500 ezer Forint, de akkor is. Miért azokat kell szívatni ilyen autókkal, akinek amúgy sincs pénzük. Ennyire kell az a k…va haszon? Egy kis szilikon, egy kis mosás és máris csili-vili a romhalmaz. De attól még romhalmaz marad.

Természetesen a kulcs visszaadásakor a kereskedőnek még csak a szeme sem rebbent, egy szót sem kérdezett. Biztos sejtett valamit…