toyota auris autófelmérés
Hibrid Auris a tuti vétel?
2021-01-17
haszongépjármű átvizsgálás, autórevizor
Haszongépjármű átvizsgálás
2021-02-16

Hogyan vehetsz rozsdás autót?

A címre a válasz: ennél mi sem egyszerűbb.

Rozsdás autók átvizsgálása – egyre inkább a hulladékok irányába mozdul az autópiac. Azt hiszem, aki járja a használtautó telepeket, tudja miről is szól a fenti mondat. Természetesen nem abban próbálok meg segítséget nyújtani, hogyan vehetünk egy rozsdakupacot. Azt manapság elég könnyű…

Sajnos a Covidnak, a lezárt határoknak, a magas euró árfolyamnak köszönhetően nyakon öntötték kis hazánkat egy nagy adag szarral, használt autók képében.

Mivel a magyar vásárló erősen ár érzékeny, egyre nehezebb fennmaradni azoknak a kereskedőknek, akik tisztességesen, áfát, járulékokat befizetve, a vásárlót nem becsapva próbálnak megélni.

És persze itt van az eladói oldalon az a magánszemély is, akinek fogalma sincs arról, hogy milyen fostalicskát is árul. Aztán persze vérig van sértődve, ha egy-két, szakavatott szemnek üvöltő hibát felsorol az ember.

 

De térjünk vissza a rozsdára

Mivel felkapta mostanában a média (Totalcar, Index, Vezess, stb.), több kereskedő (vagy inkább ügyeskedő) is próbálja megoldani a rozsdamentesítést „okosba”.

Az autós újságírók áldásos tevékenysége folyományaként szigorodni látszanak a műszaki vizsgák, nehezebb csalni (szeretném ezt hinni), vagy kifinomultabb módszereket kell alkalmazni… (Persze azért most is van olyan vizsgaállomás, ahol bármi átmegy néhány ezresért.)

Erre a legjobb megoldás, ha mondjuk, van egy szétrohadt Honda Jazz, ami olyan, mint a szita, de mivel felkapott a márka, még 17 évesen is értéket képvisel a használt autó piacon.

Valószínűleg tőlünk nyugatabbra, már bontódna, jobb esetben újrahasznosulna az autó.

De itthon a leleményes kereskedő gyökér kitalálja, hogy fessük be az alját valami fekete festékkel, azt “jóvanazúgy”!

   rozsdás autó átvizsgálása, jazz      rozsdás autó átvizsgálása, mazda     rozsdás autó átvizsgálása, jazz

Használhatná az alábbi gyártók készítményeit:

  • Mike-Sanders,
  • Dinitrol,
  • Fluid-Film,
  • Autotil,
  • Motip,

és még sorolhatnám a professzionális termékeket.

 

És a valóság…

Hogy nem ilyen anyag kerül az autóra, mert ezek drágák. Illetve nem elég ráfújni a rozsdára, hanem „némi” előkészületet is igényel.

Egy korrekt alváz – és üregvédelem legalább 3 napot és kb. 100.000 Ft-ot vesz el az ember életéből, pénztárcájából. Egy magára valamit is adó cég, fotó és videodokumentációval igazolja a munka minőségi elvégzését. Pl.:  CVH Autó,  Üregúr

 

Így a gátlástalan nepperünk összegányolja az autó alját a piacon fellelhető legolcsóbb rücsis festékkel, jobb esetben valami filléres bitumenes alvázvédővel.

Igen ám, de ezzel semmit sem érünk el. A festék nem fogja pótolni a kirohadt részeket, nem helyettesíti a fémet. Nem fogja helyén tartani a futóművet.

Mert alatta ott lesz a rozsda, és csak dolgozik, dolgozik, dolgozik. Nem értünk, ellenünk.

Nekem pedig marad a rozsdás autók átvizsgálása…

A korrózióról tudni kell, hogy az autó legtöbbször belülről kifelé kezd el rozsdásodni. A hőmérséklet ingadozás hatására az üregekben lévő pára, a beszivárgott víz, a kerék által fölvert sár miatt  egy rozsdásodási folyamat kezdődik. Az átlapolások közötti hézagokba, valamint a küszöbök belsejébe, üregekbe nem látunk bele, és csak akkor tudjuk, hogy baj van, amikor a rozsda már átette magát a felületen. Olcsóbb, korosabb autóknál nem ritka, hogy ezek a problémák a jármű élettartamának a végét jelenthetik. Ezeket az eseteket tudjuk megelőzni egy időben elvégzett alváz- és üregvédelem kezeléssel.

Viszont az alvázvédelem nem kiváltható a fentebb említett, rákenem a festéket megoldással.

 

A megoldás

Így jótanácsként azt tudom mondani, hogy érdemes figyelmesen átnézni az autó alját. A hátsó hídon, a küszöbökön látni fogjuk, ha a festék alól apró pontokban kibukkan a rozsda. Ráadásul a felület sem egyenletes, hanem látszik, hogy dolgozik az oxidáció. Legtöbbször csak a látható helyekre fújnak. A hátsó műanyag lökhárító alá benézve láthatjuk a fém tartóelemeket, a kisebb ütközéseket elnyelő fém lökhárítót és akár a fenéklemezt, nyúlványokat is. Na, ide már nem jut a festékből, jól tetten érhető a korrózió.

Természetesen ez nem egy új módszer, nem buktatunk le ezzel a cikkel neppereket, ügyeskedőket. Viszont ha csak egy embernek is tudtam vele segíteni, már megérte megírni!