2020.06.01.

Olcsó autónak híg a leve?

Rozsdás lengéscsillapító, szakadt gumiharang, olcsó autó

 

Az olcsó autó csak rossz lehet?

Nem vezetek statisztikát, de a legtöbb ügyfelem 1 és másfél millió forint között keres autót. Sokan első autóra csak ennyit szánnak, míg másoknak ez a keret.

És van egy szűkebb réteg akik 5-700 ezer forint környékét célozzák be, az olcsóbb autókat. Na, ez a nem könnyű feladat. Leginkább G Astrák, Focusok alkotják a mezőnyt ebben a szegmensben. Szinte csak benzines kivitelek, jellemzően 2002-2005 környékéről.

Itt azért már fel kell kötni a gatyát, ha igazán jó vételt szeretnénk csinálni. Sajnos sokaknak ez a keret azt jelenti, hogy az átírás után már nem marad pénz egy nagyszervizre, karbantartásra. Pedig kéne, nagyon kéne.

Egy jótanács a hasonló cipőben járóknak. Az átírás után MINDIG maradjon zsebben 150-200 ezer forint. Ugyanis a tisztességesen leszervizelt autó ebben az ár sávban ritka, mint űrben a füttyszó.

Nézzük meg, mit is lehet (kellene) költeni még egy jól karbantartott autóra is.

Kezdésnek egy olajcsere, ez szinte mindig javasolt, kb. 30.000 Ft. Vezérléscsere, szíjas motoroknál alap, munkadíjjal kb. 60-100 Forint autótól, szerviztől függően. Féktárcsát párban cserélünk, darabja kb. 15.000 Ft. Fékbetét 6-8.000/ pár.

Gyújtógyertya darabja kb. 2-4 ezer Forint, ebből is kell vagy négy.

És akkor még nem beszéltünk egy garnitúra gumiról, ami szintén lehet úgy 60 ezer.

Tisztán látszik, hogy egy teljesen átlagos 15-20 éves autóra vásárlás után 150 ezret úgy rá lehet költeni, hogy tulajdonképpen csak a legszükségesebb karbantartásokat végezzük el.

Természetesen ezek a költségek fennállnak egy drágábban megvásárolt autó esetében is.

Ezek az állapotfelmérések hűen tükrözik a magyar valóságot. Sok esetben olyan járműveket hirdetnek kiváló állapotúként, amiknek már rég bontóban lenne a helye.

Életveszélyes autók friss műszakival.

Én bezáratnám azt a vizsgáztató műhelyt, ahol némelyik darab mégis átment.

Néhány példa. Patika állapotú G Astra. Az átvizsgálás során kiderül, hogy a kiegyenlítő tartálya, mint a Szahara. Olajbetöltő nyílásban világosbarna trutyi. Mélynyomó helye a csomagtartóban, némi „tuning”(karbon matrica) nyomok a beltérben. Sötétített ablakok műbizonylat nélkül. Friss műszaki. Igazi ’hülyegyerek’ autó lehetett.

Benzines létére igazi dízeles kerregést produkál. A kereskedő alig tudja palástolni felháborodását, hogy nem visszük el. De sebaj, morog a nepper, van már rá két másik érdeklődő. Vigyék csak!!!

Másfél hónap múlva megint odavezet a jó sorsom, az Astra ugyanott porlik csendesen.

Magánszemély eladó, kiváló állapotúnak hirdetett Focus.  Az igazi „olcsó autó”. Jól karbantartva a világból kimegy. A km óra állása 160.000 körül van. Állapot alapján olyan 500-at saccolok. A két első ülés kiülve, de annyira, hogy a Vastrón kényelmes fotel hozzá képest. És az alja…

Bátor ember vagyok, egyszer már majdnem visszaszóltam a felségemnek, de ezt az autót nem merem próbakörre vinni. Konkrétan az alja nyomokban fémet is tartalmazott a rozsda mellett.

Már értem, hogy miért volt rajta májusban téli gumi. Gondolom nem akadt gumis széles e világon, aki felemelte volna…

Persze a kitartás meghozza az eredményét, még ebben a kategóriában is lehet minőséget találni.

De csak és kizárólag kemény munka árán.

Konklúzió. Mindig maradjon egy „nagyszervizre” való a zsebben, ne csontozzuk ki magunkat teljesen. A meglepetéseket el tudjuk kerülni az állapotfelméréssel, a karbantartást nem.

Higgyék el nekem, az autó meghálálja a törődést.

 

Cikk megosztása:

Hasonló tartalmú cikkek

Egyéb, Sztorik

1 jún 2024

A próbakör

A próbakör az autóvásárlás egyik fontos eleme. A hosszú évek alatt találkoztam már pár furcsa esettel, hoztam nektek egy csokorra valót.

Sztorik, Tippek

1 máj 2024

Az autóvásárlás aranyszabályai

Az autóvásárlás misztikuma megoldódott! Hölgyeim és Uraim, csak itt nálunk a megfejtés, itt a tuti módszer csak Önöknek, csak ezen a csatornán! – konferálná be szegény, nemrégiben elhunyt Horst Fuchs egy mindent vágó konyhakés és egy brill fülbevaló között a nagy hírt, miszerint az AutoRevizor megtalálta az autóvásárlás titkát. De nem így van. Viszont remélem […]

Sztorik

1 ápr 2024

Helyek, ahol nem akarsz autót venni

Kerülendő nepperek, avagy vannak kereskedések, ahova nem szívesen megyek. Nem tudom miért, talán rossz a hely karmája, talán idegesítő a személyzet. Vagy az autók nyolcvan százaléka egyszerűen kritikán aluli. Viszont azt sem mondhatom az ügyfélnek, hogy nem szeretek ide járni, nézzünk máshol autót, mert lehet, hogy itt lesz élete vétele. Persze, ha már tendencia, hogy […]