2025.04.01.

Tesla elektro-sokk

Tesla állapotfelmérés, avagy mit mutat a piac. Miért vegyél vagy miért ne vegyél Teslát?

Talán már köztudott tény, hogy nem ellenzem az elektromos autókat. Sőt, mivel jómagam is ilyet használok, kifejezettem szeretem a praktikumát, olcsó üzembentartását. A vételár persze más kérdés, de mostanában csökkenő tendenciát mutat ez is -még… Meggyőződésem, hogy minimálisan emelkedni fognak az árak. Bár a mai gazdasági helyzetben nálam sokkal okosabb emberek sem nagyon tudnak jósolni.

Nem gondolom, hogy minden élethelyzetre a villanyautó a megoldás – de városi, elővárosi, agglomerációs közlekedésre kiválóan alkalmas. Napi 100-200 kilométert autózok, nyilvános töltőn még soha nem töltöttem. Csakis otthon, falitöltő használatával. Az Uniós nagypolitikába most nem mennék bele, de éppen azt látjuk, hogy a kikényszerített elektromos átállással miként szünteti meg önmagát az európai autógyártás. És ez baj, nagyon nagy baj.

Elvem az élni és élni hagyni – második autóként egy húsz éves RAV 4 szolgál, közel gyári állapotban.

Az árak csökkenése azt hozza magával, hogy már hatmillió forint környékén akár egy Teslába is beülhet, akinek úri kedve úgy szolgál. De sok autógyártó még több modelljét lehet ebben az ársávban megtalálni. Talán tudjátok- nem is olyan régen-, kicsit több mint egy évig használtam egy Model 3-at. Szeretem a típust, de látom a hiányosságait, nem vagyok fanatikus Tesla hívő.

tesla állapotfelmérés

A kínálatot a lízingből most kifutó, illetve a nagy bérbeadással foglalkozó cégek flottái dúsították fel, ez jótékony hatással volt az árak pillanatnyi helyzetére.

Csaljuk az ÁFÁT

Külföldön sérült Tesla Model 3-ast 7000 eurótól vehetünk, nagyjából egyben lévőt 11-12 ezer eurótól. Sokszor nettóban… tehát ha te magyar „közvetítőn” keresztül veszed, esetleg román, szlovák cégtől, jó eséllyel áfacsalt autóban ülsz. Dehát engem ez hol érdekel, vigyorog rám ilyenkor az ügyfelem. Lényeg, hogy olcsóbban veszem én is. Persze, ez igaz. De ha bukik a számlázási lánc, ugrálnak be a kerítésen a TEK emberei, akkor a te autódat is elviheti a NAV. Persze egy év pereskedés után be tudod bizonyítani, hogy jóhiszemű vásárló voltál, de addig ott rohad náluk az autód, nullára merült akksival.

Volt is valami nagyobb bukás valami norvég autókkal kapcsolatban. Persze ebbe nem mindenki bukott bele… még.

Tesla állapotfelmérés – a kudarcok

Egyre többet vizsgálok, heti 2-3 darab is megfordul a kezeim között. Ahogy korábban említettem, egy évig használtam egy facelift előtti Standard Range Plus-t, elmondhatom, hogy közelről ismerem a típust.

Az általam leggyakrabban vizsgált példányok is facelift előttiek, 2019-20-as modellek, Long és Standard Range vegyesen. A jó hír, hogy mindenki Tesla kereskedő, akinek van pár milliója, a rossz pedig az, hogy az összes hulladékot megveszik, amit külföldön árulnak.

Három Teslából kettő sérült – én legalábbis így látom a piacot. Gondolom, nem kell magyaráznom miért? Nagy teljesítmény, átlagos sofőr – csak idő kérdése, mikor csapja oda valahova. És persze a közlekedők nagy része sem számít arra, hogy egy fékező vadászgép sebességével esik be mellé egy szörnyeteg.

Sokszor találunk szerkezeti sérült autót is – ezt ránézésre nem fogod tudni megállapítani, mert az illesztések eleve gyárilag olyanok, mint az ökörhugyozás. No igen, nem ezért szeretjük. Viszont, ha kifogsz egy megkímélt darabot, gombokból megoldható az autózás – egy kifejezetten új, formabontó megoldásokat használó gyártó autójával. Fontos megjegyeznem, a Model 3 – főleg a facelift előtti – NEM prémium autó. Kéretik így kezelni. Korábbi írásom a témáról itt található.

PTC Heater – erről valóban sokat olvasni – tényleg sok elromlik – a hiba kiolvasható a szerviz menüből. Nem olcsó a javítása, az autó pedig megáll a hiba bekövetkezése után. Kis trükkel újra elindítható…

Szerviz menü – oda óvatosan nyúlkáljunk, tudunk butaságot csinálni. A minap egy ügyféllel néztem autót, épp könyékig turkálok virtuálisan az autóban, ő meg elkezdi tapizni a szervizmenü kijelzőjét, hát majdnem rácsaptam a kezére…

Apropó szerviz. Nincs előírva kötelező karbantartás, de a fékfolyadékot 2-3 évente cseréljétek le, a pollenszűröt pedig évente.

Miért ne vegyél törött Teslát?

Mert például letilthatják a Supercharger töltőkről, és ez nem feltétlenül derül ki a Tesla állapotfelmérés során.

tesla használt autó átvizsgálás

Ugyanis ez akár a baleset után fél évvel is megtörténhet, erre nincsen szabály. Ha úgy ítélik meg a sérülés mértékét, akkor egy gombnyomás csak.

A későbbiekben megmagyarázhatatlan elektromos hibák sokasága fog agybajt okozni neked. Ezek az elpattant forrasztások, megsérült szigetelések, és még sorolhatnám azon problémákat, amik egy ütközés következtében felmerülhetnek. Persze nem egyből, ez lehet akár egy egyéves folyamat is. Utána pedig két hétig tornázik rajta egy szerviz, mire lokalizálja a hibát. Már ez sem lesz kevés.

Természetesen a szerkezeti sérült autók biztonságáról már sokat írtam, a kérdés itt csak az, mennyi pénzért vagy hajlandó kockára tenni a saját és szeretteid életét. Havonta mindig van egy-két esetem, mikor úgy kell könyörögni a nem ritkán családos ügyfélnek, hogy ne vegye meg a korábban kiflibe hajtott, törött szart.

Állapotot veszünk?

Nos, igen. A szlogen, amivel nem teljesen értek egyet- nem minden helyzetre igaz -, itt elővehető. Ami megdöbbentő számomra, hogy olyan lerúgott hulladékokért hajlandók lelkesedni az emberek, hogy csak pislogok néha, mint hal a szatyorban. Néha rimánkodni kell, hogy a vastagon gittelt küszöb és B oszlop sérült autót, ugyan ne akarja már annyira megvenni. Frankón szinte csorog a nyál, véreres szemmel hipnotikusan pislogva hajtogatják, hogy drágaszágom…

Könyörgöm, legalább a szakemberre hallgassatok ha már rendeltek egy Tesla állapotfelmérést.

Százezer kilométer feletti futásteljesítménynél már sok autó beltere igencsak elkezd kopni. Ilyen a Tesla is, ha nem vigyáznak rá. Karcosak a műanyag elemek, kopottak az ülések, műanyaggal borított háttámláik karcok sokaságát gyűjtik. Felnik lepadkázva -ez mondjuk a Teslák 90 százalékára igaz.

Tesla állapotfelmérés tapasztalatok

És a végén a jó hír. Nagyon sok vásárlónak segítettünk már egy jó Teslához jutni. A piacnak egy jelentős része korrekt autó, esetleg apróbb hibákkal – amik egy kedvezőbb vételár esetén elfogadhatóak. Sok általam ismert kereskedés teljesen átláthatóan működik, nem seftel az áfával és egyéb befizetendő költséggel. Nézegessetek nyugodtan akár sokat futott Model hármasokat, mert jelen pillanatban rengeteg vállalható darab várja új gazdáját a használtautós oldalakon.

De azért ne felejtsétek el az átvizsgálást…

Cikk megosztása:

Hasonló tartalmú cikkek

Egyéb

1 márc 2025

Mindenkinek jár egy kis Amerika

Mustang állapotfelmérés. Egy érdekes sztorit hoztam nektek a mai napra, egy aranyos történetet. Tény és való, hogy sok szart látunk az átvizsgálások során, viszont rengeteg érdekes és értékes emberrel találkozunk, s ez némileg ellensúlyozza a nepperekkel való hadakozást. Egy vidéki ügyfél azzal hívott fel, hogy a Becsületesnepper ajánlásával kapta meg a telefonszámomat – nyilván autót […]

Sztorik

1 febr 2025

A kilométerórát tekerik még, ugye?

A kilométeróra tekerés igen komoly problémát jelent a használtautó-piaccal kapcsolatban. Ez a gyakorlat-amikor egy jármű valódi futásteljesítményét csökkentik, hogy azt drágábban tudják eladni-, sajnos még mindig elterjedt. De miért is veszélyes/rizikós a kilométeróra tekerés?  Megtévesztés: A vevő téves információt kap a jármű állapotáról, ami a vásárlás után komoly problémákhoz vezethet. Pl. egy kimaradó tervszerű karbantartás. Biztonsági […]

Egyéb, Sztorik

1 jan 2025

Használt autó – 2024 az AutoRevizor szemszögéből

A használt autó átvizsgálások tapasztalatai a 2024-es évből December végét írunk, ülök a billentyűzet felett. Kéne most valami okosat írnom az idei évről. Hektikus év volt, akkor is, ha szigorúan csak szakmai szemmel nézem. Nem volt olyan őrült mozgás az árakban, mint a korábbi években, de ezt szerintem senki sem bánta. Egyre inkább közelednek egymáshoz […]

Kedves Ügyfeleink!
Az AutoRevizor 2025 02.04.-től 02.08-ig szabadságon van, első munkanap 02.10.
Ez idő alatt telefonon nem, és emailben is csak korlátozottan leszünk elérhetőek.
Megértésüket köszönjük!