mercedes cla állapotfelmérés
Használt autó állapotfelmérés az eladó részére
2021.12.01.

Helyszíni autó átvizsgálás – BMW x5 hibrid

bmw átvizsgálás

Helyszíni autó átvizsgálás- BMW x5 – volt már több ilyen eset, felemás eredménnyel. Ha pénz van, minden van- mondják az okosok-, pedig dehogy. Pont ellenkezőleg, itt kezdődnek a gondok. Van mondjuk 10-15 milliód autóra. Ilyenkor már szeretnél jó autót venni, kompromisszumok nélkül. Felütöd a Hahut és nézegeted a kívánatosabbnál kívánatosabb verdákat. De persze csábító, ha valamit olcsóbban tudsz megvenni, ugye? Ha egy x5-ös hibrid például kerek egy-két millával olcsóbb a többinél? Elindul benned valami, hogy ismét egy jó boltot fogsz kötni, hisz nem tudsz hibázni, fut a szekér, hasít a vállalkozás. És hát egy ilyen autóval azért meg lehet jelenni. Pláne, ha zöld rendszámos, itt már a kis Gréta is csak megadóan mosolyogna…

De mivel okos vagy, keresel valakit, aki a fiatal pár éves autót átvizsgálja neked. Itt jövök én a képbe, és baszom el mindenki délutánját egy kövér gázfröccsel.

De kezdjük az elején.

 

A helyszíni autó átvizsgálás

Az autó állapotfelmérés most egy zárt területen történik, jó hosszú betonúttal, ennek lesz még jelentősége.

Az eladó kijön értünk, beautózunk őt követve a területre. Van itt minden; tanpálya, kiöregedett buszok, roncsok, és egy rendkívül lelkes csapat, akik egy driftre épített BMW-t reszelgetnek a szemközti garázsban. Gyönyörű a hangja és van terpesztése is, ahogy Oszi bátyánk mondaná. Na de vissza az átvizsgálandó autóhoz.

A rétegvastagság mérésnél semmi extra, egy két fújt elem, nem komoly – itt nem járt a Gittelőfantom. A beltér az khm… hát, tízfélért elég sittes. Gombok letörve, ülés kiülve, és karcok itt-ott. A diagnosztikát nagyon vártam, kíváncsi voltam az eredményre. Nos, BMW-hez képest hibakód alig volt. Mindenképpen terveztem egy kiolvasást a próbaút után is. Ez persze megvalósult volna tervezés nélkül is…

Egy plug-in hibrid autóban viszonylag gyakran találkozom mindenféle töltési anomáliákból fakadó hibakódokkal, ez teljesen természetes; megszakított töltés, nem jó leválasztás, nem indult el a töltés, és még sorolhatnám. Itt semmi ilyen nem volt, olyan volt a hibatároló mint a menzán tisztára nyalt tányér. Talán egy-két (kis)akku feszültség ingadozásra vonatkozó hibakódot ha láttunk. A nyolcfokozatú automata váltóban olajat még nem cseréltek, pedig a km óra 230.000 környékén járt. A nagy akkumulátor rendben volt, a kicsi már nem annyira, ez cserés lesz- eddig ennyit derített ki az autófelmérés.

 

Autó átvizsgálás – Menetpróba

Menjünk próbakörre, a helyszíni autó átvizsgálás egyik legfontosabb eleme következik. Adta magát a hatalmas, több kilométer hosszú betonplacc, itt legalább nem kell félni a traffipaxtól. Indulásnál már érződött, hogy az automata nem vált valami finoman. Nos, pár száz méter megtétele után egy erősebb kigyorsításkor ötödikből már nem is tudott feljebb kapcsolni. Ezután épp, hogy vissza tudtunk vergődni az indulásunk helyszínére. A műszerfal világított, mint a karácsonyfa, hibajelzések tömkelege gyúlt a kijelzőkön.

Az eladó szerint ennyire még nem volt meghajtva az autó.

Nem mentetek még százzal vele? Kérdezek vissza, de válasz nincs.

 

helyszíni autó átvizsgálás, bmw

Diagnosztika

Hibakódokat olvasok, van belőlük bőven. Hajtáslánc és váltóproblémák, az autó vészüzemmódba kapcsolt.

Nos, több opciónk is van ilyen esetben. Először is, a hiba a helyszínen nem detektálható. A váltó működése mindenképpen további vizsgálatra szorul. Viszont a hibakódok egy része talán a rossz állapotú kis akkumulátornak (12voltos) is köszönhető. Talán. Ez egy akkumulátorcsere (kb. 100.000 Ft) után vizsgálható.

Itt is látszik, hogy az eladásnál nem érdemes „apróságokon” spórolni. Egy tíz millió feletti autó árához képest elenyésző összeg a 100.000 Forint. Viszont itt a spórolás olyan helyzetet teremtett, ami további vizsgálatokat és kérdéseket vetett fel.

Viszont valószínűsíthető egy váltóhiba, ami azért ennél a típusnál milliós költség is lehet. És ezért is nagyon fontos az általam is állandóan szajkózott karbantartás. Mert hiába mondja egy gyártó, hogy karbantartás mentes a váltó, nem kell benne olajat cserélni. Számukra az autó 4-5 évig, kb. 200.000 kilométer futásteljesítményig létezik. Utána kikerül a látókörükből. Az ügyfelük beleül a következő új autóba, a régi pedig megkezdi kicsit keletebbre második életét. Ami azért valljuk be, sokkal nehezebb lesz, mint az első…