Az alábbi autó vásárlás előtti átvizsgálás még télen történt. Kaptam egy hívást. Ügyfelem Pest megyében szeretne átnézetni egy autót. Egy távoli vidéki városból érkeznek majd, és a helyszínen találkozunk.
Szokásom szerint a megbeszélt időpont előtt úgy 10 perccel érkeztem a címre. Megbízóm már ott várt az eladóval egyetemben és lelkendezve sietett elém, hogy ránézésre kiváló állapotnak örvend a kiszemelt darab.
Az átvizsgálandó jármű egy öt éves X5 xDrive BMW volt. Az autót sérülésmentesnek és újszerűnek hirdette a rokonszenves fiatalember.
Legnagyobb örömünkre egy fűtött garázsban várt minket az autó. Ekkor még nem gondoltuk, hogy az este folyamán ez lesz az egyetlen.
Festékréteg vastagság mérés
Ránézésre a motorháztető és a sárvédő közötti hézag nem stimmelt egyik oldalon sem. Persze ez még nem a világ vége, de a festékréteg vastagság mérés alapján a géptető és a két első sárvédő fújva volt. Az értékek magasabbak voltak az elvártnál, nem kifejezetten gyári technológiájú javításról beszélünk.
Persze még ez sem lenne a világ vége, mert szerkezetileg ép volt az autó, nem volt húzatópadon, a nyúlványok sérülésmentesek voltak.
Viszont a hirdetésben karambolmentesnek aposztrofálták a gépkocsit.
Ügyfelem, aki a családjával több mint két órát utazott, láthatóan csalódott volt.
Nem különben élete párja, aki bizony hangot is adott mérgének.
Ugye, mi férfiak ismerjük azt a vészjósló asszonyi hangot, amitől megfagy a levegő.
Na, ezen a hangon kérdezte meg, hogy – Géza, te mit szólsz ehhez? Na, szólj hozzá!
Műszeres diagnosztika
Nekiláttam a diagnosztikának, ami megint csak „meglepetést” okozott.
A rendszeresen szervizelt, hibátlan autó vezérlői tele voltak különféle hibakódokkal.
És valami időhurokba kerülhettünk, ugyanis a hibakódok egy része a jövőből származott… bő 50.000 km-el későbbről.
Persze nem időutazásról volt szó, és nem a bajor mérnökök zsenialitása csillant meg előttünk eme hideg téli napon, mármint nem tudják ily módon előre jelezni a meghibásodásokat.
Sajnos egy elég kezdetleges óratekeréssel álltunk szemben, ami bizony az első szakszervizes látogatásnál kiderült volna. Persze műszer nélkül ebből semmi sem látszik, a check engine lámpa és egyéb figyelmeztetés sem világított a műszerfalon.
A luxus SUV természetesen maradt az eladónál, s mi szomorúan konstatálhattuk, hogy bejött minden, ami bejöhetett:
- -törött autó
- -tekert kilométeróra
- -kétséges műszaki állapot
Viszont ügyfelemnek pár nap múlva megtaláltuk a tökéletes állapotú álomautót, amit azóta is boldogan használ kis családjával. Az autó vásárlás előtti átvizsgálás ismét eredményes volt. Sajnos a viszonylag fiatal, 4-5 éves luxus autók is tudnak csalódást okozni. Persze akkor nem ha átvizsgáljuk őket…