Hogyan vehetsz rozsdás autót?
2021-02-01
prius hibrid átvizsgálás
Hibrid átvizsgálás
2021-03-03

Haszongépjármű átvizsgálás

haszongépjármű átvizsgálás, autórevizor

A haszongépjármű átvizsgálás nehézségei. Ahogyan azt már korábbi posztjaimban is kifejtettem, nem kellett „csalódnom” a használtautó-piacban.

Továbbra is érdekesebbnél érdekesebb esetek adnak témát a blogbejegyzéseknek.

Nagy fába vágtuk a fejszénket, kisteherautó keresésbe fogtunk.

Aki keresett már ebben a kategóriában, az tudja, hogy jót találni nehéz. Nagyon nehéz. És még annál is nehezebb.

De miért?

A haszongépjárművet azért veszik, hogy menjen, dolgozzon.haszongépjármű átvizsgálás

Nem ritka a 6-700 ezer kilométeres futásteljesítmény sem. És igazából egy jól karbantartott autónak meg sem kottyan ennyi használat.

Viszont élelmes kereskedők rájöttek, hogy tőlünk nyugatabbra már olcsón lehet venni ezeket a sokat hajtott példányokat. Némi kozmetika és órapörgetés után már egy egészen korrekt kis árcédulát lehet kiakasztani az autóra.

És máris  közel egymilliós haszonra lehet szert tenni, viszonylag kevés munkával. Hiszen ehhez képest cca. 100-150 ezer forintból van egy megkímélt, keveset futott kisteher.

A lehetséges tételek (és persze nem biztos, hogy mindenre költeni kell):

  • kormánybőrözés 20.000
  • váltószoknya, váltógomb 25.000
  • üléshuzat és kárpit javítás 30-50.000
  • ponyvacsere 50.000
  • kozmetika 30.000

Az első átvizsgálás

Nos, egy jó barátom kérésének tettem eleget, amikor is nekiindultunk ennek a lehetetlennek tűnő, de megoldást kívánó küldetésnek.

Egy lyukra futással indult a sztori. Viszonylag nyugisabb napom volt, így útba ejtettem egy magánszemély által hirdetett Toyota Dyna-t. Hát egy olyan lefingott hulladékot találtam, hogy csak messziről mertem nézegetni, nehogy elkapjak valamit. Még egy ilyen retkes, ótvar szart nem sokat láttam. Szerintem lomiztak vele… Vagy trágyát hordtak… Esetleg mindkettő.

Két nap múlva haszongépjármű átvizsgálás 2.0.

Kereskedés, csili-vili autó, csalogató hirdetés. Na, ez nagyjából rendben is volt, kivéve, hogy a részecskeszűrőt már cserélték az autóban. Ez az „új” is haldoklott benne, magas koromtartalommal. Óra szerint nem volt benne 200.000 km. Diagnosztika szerint a háromszorosa.

Újabb jelölt, Pest megyei kereskedésben vagyunk. Az eladó szerint rozsdamentes, kiváló állapotú… ja. Az alja mint a szita, a felépítményt csak a szentlélek tartja a helyén.

Ajtók kirohadva, de nagy „ravaszul” lefestették a rozsdát.

Lassan kezdünk lejjebb adni az igényekből. Na, jó, azt azért mégsem. Teltek a napok, jártamban-keltemben ránéztem még egy-két szóba jöhető példányra.

Aztán jelzett a HAHU értesítője.

Egy Fejér megyei cég tette fel az autóját, szintén Toyota Dyna. Elmondásuk szerint egy sofőr hajtotta, leginkább Budapest és a telephely között, autópályán.  Ennek megfelelően 320.000 km a futásteljesítmény.

Kértem emailen még néhány képet. Kaptam! Rozsda elhanyagolható, viszonylag szép állapot. Látszott, hogy nem eladásra felkészített, szilikonban tocsogó csoda.

 

Az ugye megvan, mikor beszállsz az átvizsgálandó autóba, és azzal a lendülettel becsúszol a kormány alá, mert nepperünk még a gumiszőnyeget is szilikonba áztatta. És ahogy megmaradt büszkeséged összeszedve próbálod felhúzni magad a kormányt fogva, ugyanúgy leszánkázol a pedálok mellé. Mert az is lel lett kezelve. Meg minden is.

 

Sikerült egy közeli időpontot egyeztetni, amikor is átnéztem az autót. Hibakódmentes, az élő adatok rendben voltak, rozsda elhanyagolható. Természetesen az üzlet is megköttetett a haszongépjármű átvizsgálás után.

És ugyan ez itt nem a reklám helye, mégis, ha bárki költözésre adná a fejét, keresse bátran az AttitTransit szolgáltatásait. Profik.

Nyugodt szívvel merem őket ajánlani!