2025.06.01.

Kérem a következőt, avagy hogyan NE bukj el tízmilliót

autó átvizsgálás -autorevizor

Autó átvizsgálás, és Dr. House? De hogy jön ide az egyik legnépszerűbb sorozat címszereplője?

Rendhagyó blogcikk írásának álltam most neki. Ha emlékezetem nem csal, akkor az első átvizsgálás lesz, amit nem én végeztem el, de én írok róla. 

Tomi állapotfelmérésén alapul ez a történet. Tomiról pedig azt kell tudni, hogy precíz. És látott már néhány szar autót, de ez dobogós volt.

Doktor úr, a leendő tulajdonos

A megbízónk egy orvos volt, aki személyesen már megtekintette a kiszemelt kocsit, de mivel nem ért hozzá, segítséget kért- és kapott. Családi autónak szánta a tágas, nyolcszemélyes járgányt.

Elmondása szerint nagyon szép, újszerű állapotban van a gépezet, amit kereskedésben, bizományos értékesítés keretein belül árulnak. Ez a legjobb deal az autókereskedőnek, hisz szavatosságot nem neki kell ilyenkor vállalni, hanem a tulajdonosnak. Erre érdemes nektek is odafigyelni.

A hirdetés szerint újszerű, sőt, kitűnő állapotban. Fullextrás és több mint tízmillió kemény magyar forint az ára. A bizalmat erősítendő megjegyzik még, hogy magyarországi az autó… Kész csoda, hogy ügyfelünk nem fizette ki azonnal a vételárat.

Autó átvizsgálás -diagnosztika

Mivel megbízónk már látta az autót, és meglehetősen elfoglalt ember, így Tamásunk egyedül zarándokolt el a kereskedésbe az autó átvizsgálás céljából. Elmondása szerint szívélyesen fogadták, és hagyták nyugodtan dolgozni. A nyugalma sajnos csak percekig tartott, ugyanis közelítve az autóhoz rögtön látta, hogy itt bizony bajok vannak a fényezéssel. Ugyanis neki olyan csuda szeme van, hogy méterekről kiszúrja a festett, gittelt elemeket.

Remegő kézzel esett neki a diagnosztikának, rápihenve még kicsit a rétegvastagság mérésre. Hitte ő. 69 darab élő, tárolt és ideiglenes hibakód sorakozott az autó vezérlőiben. Ez volt az a pillanat, amikor elkezdtem sűrűn csuklani, akárhol is voltam – azt hiszem éppen egy újszerű Opel Amperát vizsgáltam át egy egyházi személynek. Hiába, kinek mit intézett a sors…

A hibakódok egy része akkumulátor merülés nyomait mutatta, egy másik része egy korábbi sérülés és annak javításának maradványai lehettek. A többi pedig a típusra jellemző apróságok. Nem mentünk jobban bele. Sajnos nem volt rá szükség.

Tomi és a rétegvastagságmérés

De Tomit nem olyan fából faragták, hogy feladja. Nekilátott a rétegvastagság mérésnek. A csatolt képen láthatjátok, hogy bizony vannak szép számmal rendkívül magas értékek. Ráadásul olyan helyeken, ahol az autó biztonságát is veszélyezteti egy korábbi sérülés. Sajnos a rétegmérő program nem menti el egy bizonyos érték felett a mérést (2000 mikron) – sok helyen több milliméteres gitt volt. És ez egy több mint tízmilliós újszerű autó.

rétegvastagság mérés

A fotelszakértőknek itt is jelezném, hogy a program, amit használunk három mérést engedélyez. De amennyiben olyan részhez érünk, ami valami miatt érdekes – és ez gyakran előfordul – ott mérünk egy elemen akár tízet, húszat is. Vagy annyit, hogy kiderüljön, történt-e valami olyan az autóval, amiről nekünk tudni kell.

A másik felháborító dolog az elvégzett munka minősége. Egy ideje már nyomom az ipart, de ez egy pocsék munka. Ez az autó kb. két év múlva úgy dobja le a festéket, hogy öröm lesz nézni, és rozsda is lesz majd bőven. Csatolok néhány képet, ez tényleg alja munka.

 

Mindez mint említettem, nagyon sok pénzért. Ja, és magyarországi autó. Magánszemély tulajdonostól – mert tőle veszed, a kereskedő csak közvetít. És itt vajon mennyi az ő felelőssége? Nyilván haszonért dolgozik, ez rendben is van, hiszen szolgáltatást nyújt. Autót takarít, fényezést javít, esetleges műszaki hibát hárít el. Viszont az már az ő felelőssége, hogy milyen autót vesz be és értékesít.  

Miért ne vedd meg?

Ebben az esetben szinte biztosra vehető, hogy egy esetleges következő balesetnél jóval kevesebbet fog védeni a karosszéria. Az ultra nagy szilárdságú karosszériaelemek, ha megrogynak, akkor a kalapálgatás, meg egy kis hegesztés nem megoldás. A gitt sem az. Tizedmilliméteres pontosságú géppel kell lefúrni a ponthegesztéseket, majd az újakat 10000-15000 A erejű hegesztőgéppel rögzítik. Ezek induló ára 3-4 millió Forint körül van, nettóban. A legtöbb itthoni műhely nem rendelkezik ezzel a drága technológiával, mert nincs igény/pénz ilyen minőségű munkára. Arra is megvan az előírás, hogy hol vágható – a gyors és olcsó munkánál ott vágják, ahol a legegyszerűbb. És persze csakis hasonló szilárdságú elemekkel lehet pótolni az esetlegesen kivágott részeket. Nyilván ezek végletek, ahogy az is, hogy egy ilyen autó még egyszer sérül komolyan. De őszintén, te megkockáztatnád ennek a lehetőségét? Ha nem akkor megoldás az autó átvizsgálás.

Azt tudni kell, hogy Tomi egy kicsit mindig belehal, ha ilyen szart kell vizsgálnia. Kedves nepperek, legyetek már rá tekintettel. Még néhány ilyen és pszichológushoz kell járatnunk…

Autó átvizsgálás – a bizonyítás

A rendszám birtokában lekértük az autó előzményadatait a JSZP felületéről. Nos, mondhatnám a drámai hatás kedvéért, hogy volt nagy csodálkozás, de kb. erre számítottunk a mérések alapján. A bal hátulja szinte megsemmisült, illetve akkorát kapott, hogy szinte megcsavarodott a karosszéria a B oszloptól hátrafelé. A tető és a küszöbök is. Ha azon esetleg még lehet is vitatkozni, hogy a biztonság mennyire sérült, azon már sokkal kevésbé, hogy ár-érték arányban ez egy vállalhatatlan projekt. Ebből már nem lett volna szabad autót faragni.  De megtették, és valaki ezt is megveszi…

Cikk megosztása:

Hasonló tartalmú cikkek

Egyéb, Sztorik

1 máj 2025

Amikor a kereskedő harap, az autó meg rohad

A nepper lélektana egy kifürkészhetetlen valami, karakterfejlődése egy vásárlás során pontosan megfigyelhető. Van az úgy, hogy az ember jóhiszeműen beugrik egy „eladó csodajárgányt” megnézni. Persze a hirdetésben hangzatos szókapcsolatok (nepperszleng) vakítanak el, mint „garázsban tartott”, „nem dohányzó”, „szinte új állapot”, „első tulajdonostól”. A valóság? Hát, az egy másik univerzum. Hétköznap délelőtt vágtunk bele az átvizsgálásba […]

Egyéb

1 ápr 2025

Tesla elektro-sokk

Tesla állapotfelmérés, avagy mit mutat a piac. Miért vegyél vagy miért ne vegyél Teslát? Talán már köztudott tény, hogy nem ellenzem az elektromos autókat. Sőt, mivel jómagam is ilyet használok, kifejezettem szeretem a praktikumát, olcsó üzembentartását. A vételár persze más kérdés, de mostanában csökkenő tendenciát mutat ez is -még… Meggyőződésem, hogy minimálisan emelkedni fognak az […]

Egyéb

1 márc 2025

Mindenkinek jár egy kis Amerika

Mustang állapotfelmérés. Egy érdekes sztorit hoztam nektek a mai napra, egy aranyos történetet. Tény és való, hogy sok szart látunk az átvizsgálások során, viszont rengeteg érdekes és értékes emberrel találkozunk, s ez némileg ellensúlyozza a nepperekkel való hadakozást. Egy vidéki ügyfél azzal hívott fel, hogy a Becsületesnepper ajánlásával kapta meg a telefonszámomat – nyilván autót […]

Kedves Ügyfeleink!
Az AutoRevizor 2025 02.04.-től 02.08-ig szabadságon van, első munkanap 02.10.
Ez idő alatt telefonon nem, és emailben is csak korlátozottan leszünk elérhetőek.
Megértésüket köszönjük!