2020.10.19.

Autorevizor történetei a mindennapokból 3.

az autóvizsgálat, Opel

Az autóvizsgálat során sokszor felteszik nekem a kérdést, hogy melyik autó volt a legrosszabb állapotban, amit átnéztem. Ez meglehetősen szubjektív dolog, de azért van választék bőven.

az autóvizsgálat, Opel

Nemrégiben kaptam a megbízást Budapesten egy Opel Zafira B állapotfelmérésére.

Azt hiszem dobogós az autó. Mármint a legrosszabb kategóriában.

Ügyfél jelenléte nélküli állapotfelmérés volt, tehát egyedül érkeztem meg a kereskedésbe. Hosszas keresgélés és telefonálgatások után előkerült a kocsikulcs, elkezdhettem a vizsgálatot.

Szerencsére hagytak egyedül dolgozni, nem kellett a kereskedő történeteit hallgatni az autóvizsgálat közben.

Külső vizsgálat

Az autót kívülről meglátva… hát, hogy is fogalmazzak. Látszott rajta, hogy nem ez lesz a főnyeremény. De volt már olyan, hogy egy kopottas külső kiváló motorikus állapotban lévő járgányt takart. Itt nem.

De haladjunk szép sorban. A fényezés két elemen javítva volt. Nem mértem magas értékeket, csupán parkolási sérülés lehetett kozmetikázva.

Az alvázon erős korrózió nyomait fedeztem fel. Még nem a szétrohadt állapot volt, annál egy fokkal jobb… Egy korrekt alváz és üregvédelem segített volna az autónak még pár évig életben maradni.

A lengőkarok és a fék viszont kritikán aluli volt. A tárcsák kopottak, vastagon borítva rozsdával. A féknyergek szintén, csoda, hogy működik – gondoltam magamban.

Belső tér vizsgálata

Na és az autó belseje. Hát az valami botrány volt…

  • vastagon borított mindent valami ragadós, színtelen trutyi
  • biztonsági öv cafatokban
  • ülés, tetőkárpit kiégetve
  • ablakemelő gomb a kezemben maradt
  • váltószoknya szétcincálva
  • kormányból szerintem valaki kiharapott egy darabot, máskor csak rágcsálta
  • minden karcos, rongyos és viseltes volt
  • szélvédő cserélve.

Ránézésre futott az autó vagy 400.000 kilométert…

Ha az ügyfél részt vesz a járművizsgálaton, akkor most elhagytuk volna a helyszínt.

Amúgy a Zafirát friss vizsgával, hibátlan szerkezeti és műszaki állapotban, rozsdamentes alvázzal hirdették.          Hm… majdnem- persze megnézném a vizsgaállomást is, ahol ez átment.

Hét éves, erősen repedezett gumik voltak az autón, még próbakörre sem mentem volna velük szívesen.

A fényezés körben karcos volt és enyhén matt.

Diagnosztika

A diagnosztika és az élő adatok olvasása miatt azért csak beindítottam az Opelt.

26 (!) nem jelenlévő hibakódot jelzett az autó. Ezek korábbi javítások voltak. Itt rájöttem, hogy a korábbi kilométerre vonatkozó becslésem nagyon optimista volt.

Az élő adatok elemzése során látszott, hogy a lambda szonda hibás, az egr és fojtószelep erősen el van kormolódva.

Továbbá nem sokkal korábban egy db hibakódot töröltek a rendszerből. Már nem is nagyon érdekelt, hogy mi lehetett. Tudtam, hogy ezt az autót az én ügyfelem biztosan nem fogja megvenni.

Ez az autóvizsgálat negatív eredményt hozott, de a későbbiekben sikerült a családi egyterűek piacán egy szép állapotú Mazdát találni.

Cikk megosztása:

Hasonló tartalmú cikkek

Egyéb, Sztorik

1 jan 2025

Használt autó – 2024 az AutoRevizor szemszögéből

A használt autó átvizsgálások tapasztalatai a 2024-es évből December végét írunk, ülök a billentyűzet felett. Kéne most valami okosat írnom az idei évről. Hektikus év volt, akkor is, ha szigorúan csak szakmai szemmel nézem. Nem volt olyan őrült mozgás az árakban, mint a korábbi években, de ezt szerintem senki sem bánta. Egyre inkább közelednek egymáshoz […]

Sztorik

1 dec 2024

Mission Impossible – Revizor protokoll

Az autó átvizsgálás Budapest és Pest megye területén belül érhető el. Számos olyan megkeresést, emailt kapok, melyekben kiválasztott típusokról kérnek információt. Itt sokszor motortípusokról, dízel-benzines dilemmákról, hibridek tartósságáról, vagy éppen az elektromos autók körül kialakult mítoszokról, városi legendákról kérdeznek.   Tanácsadás Pont ezek a megkeresések inspiráltak a Tanácsadás szolgáltatásra, mely 30.000 Ft-ért egy óra beszélgetést […]

Sztorik

1 nov 2024

Bontószökevényt hárommillióért

Átvizsgálás és hárommillió forint. Ha keresel havi háromszáz nettót, és nem eszel-iszol, ruházkodsz és nem fizetsz rezsit, akkor szűk egy év alatt összespórolod. Ha aszkétaként élsz, akkor két év alatt megvan ez az összeg. Ebből is látszik, hogy nem kevés meló van abban, ha ekkora összeggel kell kilépned a használt autó piac rideg közegébe. Amúgy […]