Miért csaltok és hazudtok?
Lassan prevenciós céllal is írom ezeket a cikkeket, levezetve ezen oldalakon az autó átvizsgálás feszültségét. A kérdésfelvetés költői, választ nem várok rá.
Egyre több olyan autóvizsgálatot végzek, ahol negatív eredmény születik. Sokszor azt érzem, hogy nyugatról nyakon öntenek minket a szarral.
Képletesen és szó szerint is. Sok a zugnepper (egy-két kocsit behozó) akik mindenféle közteher megfizetése nélkül ontják befelé az országba a vállalhatatlan autókat.
Nézzünk egy kis matekot.
Nem is kérdés melyiket veszi meg a drága nepper. Mire hazaér már a kilométer is „stimmel”. Annyit mutat mint a drágábban árult autóban.
1500 euró tiszta haszon. Így kell ezt csinálni!
A becsületes kereskedő pedig egyből komoly árhátrányban van.
Egy példa a fenti esetre. Budapesti autó átvizsgálás, „nagydumás” kereskedővel.
Az állapotfelmérés során folyamatosan éreztem, hogy valami nincs rendben. Volt a kocsin egy eltitkolt, de nagyon szépen javított korábbi törés is. Ezt észrevettem, jeleztem az ügyfelemnek, már volt is hőbörgés a kereskedő részéről. Jópofizás megszűnt- mondjuk ezt nem bántam.
A motor élő adatait csak nem tudtam párhuzamba állítani a futott kilométerekkel. Egy gyors Google keresés segített. Az alvázszám alapján megtaláltam az autót egy külföldi hirdetési oldalon, ami alapján látszott, hogy majd 70.000 km-t tekertek vissza. Épp csak annyit, hogy beférjen a bűvös 150.000 alá.
Itt már nem is volt jelen a kereskedő, sürgősen el kellett mennie… Az autót azóta is hirdetik.
Természetesen az alacsonyabb óraállással.
Szeretek ide járni, sok jó kereskedés található errefelé. És az is ahova most hozott a sors…
Egy vidéki ügyfélnek keresünk autót, két napja megnézte a szóban forgó darabot, tetszett is neki, de megkért, hogy vizsgáljam át.
Ilyenkor számla alapján előre utalással történik a fizetés. Átvizsgálás után pedig hívom az ügyfelemet, beszámolok a látottakról, majd emailban is küldöm az anyagot.
Az autónál folyamatosan szól a vészcsengő a fejemben, de nem tudom miért…
Apró jelek mindenhol, amik arra utalnak, hogy valami nem stimmel. Nem gyári a kormány, frissen bőrözve. Vajon miért? A futásteljesítmény (130.000 km) nem indokolja. Viszont ehhez képest sok a karc, kopás, kívül-belül egyaránt.
Diagnosztikánál olyan korábbi javítások hibakódjai kerültek elő, melyek szintén nem felelnek meg a kilométeróra számláló által mutatott értéknek. Menetpróbánál a váltási érzet is egy többet futott autóra utal. Már biztos vagyok a dolgomban.
Visszaadom a kulcsokat, mikor a kereskedő jelzi, hogy jól fogok járni, ha eladják az ügyfelemnek az autót…
Ez számomra olyan, mint bikának a vörös posztó.
Nem értem miért kell így gondolkodni, miért kell csalni?
Miért kell visszatekerni a kilométerórát?
Miért kell megvesztegetni mindenkit?
A vizsgabiztost, a szerelőt, az állapotfelmérőt… Ebből a csúszópénzből már ki lehetne javítani az autó hibáit, vagy legalábbis egy részüket.
De nem. Még mindig megvan az a réteg, akinek a korrupció a lételeme. Vidáman lubickol ebben a velejéig rothadt, bűzlő közegben.
A honlapon nem tehetem közzé ezeknek az embereknek, kereskedéseknek az adatait, de aki engem bíz meg állapotfelméréssel, nem ilyen helyről fog vásárolni! Ezt garantálhatom.