Autorevizor diagnosztika
Diagnosztika
2020-07-06
átvizsgálás, pénz
Miért csaltok és hazudtok?
2020-08-05

A tekert órás Focus és más romhalmazok – Hova ne menjünk autót venni?

öreg rozsdakupac, állapotfelmérés

Budapesten van néhány autókereskedés ahova már nem szívesen, vagy egyáltalán nem megyek állapotfelmérés  ügyében… Mondjuk másért sem…

Alátámasztom néhány példával, hogy miért is.

Van egy telep ahol hat vizsgált autóból öt nem került megvételre, a hatodik is csak jelentős alku után.

Klímahiba javítását sikerült belealkudni az árba TSI Golfon.

Ez nem kis teljesítmény, mert sok helyen nincs alku, legalább is ilyen mértékű. Inkább várnak. Egy madarat…

A többi autónál igen vegyes a kép.

Sérülésmentesnek hirdetett kisautó (Fiat 500), két elem vastagon fújva, gittelve. Az ügyfelem ledöbbent, a kereskedő reakciója- vállát megvonva – ez van. Erre mondják, hogy bicskanyitogató stílus.

Ford Focus állapotfelmérés Németországból. Motortérben minden rozsdás, utastérben az ülések csavarjain is csámcsogott a rozsda. Félve néztem alá, és nem is kellett „csalódnom”. Nem látszott az alja a korróziótol + sárvédők és ajtók alja dettó. Ami érdekes, friss műszakival rendelkezett a konkrétan életveszélyes állapotú járgány. Nem honosítással, hanem műszakival… Értjük már, hogy miért vitte el a TEK a Mozaik utcai és korábban a Pomázi vizsgaállomás nagy részét?

A legszebb szintén egy németországi autó, amelynél gyanús a kilométeróra állás.

Valószínűleg tekert.

Lekérdezésnél bizony kiderül, hogy kb 100.000 kilométert tolattak vele.

Kereskedő még csak meg sem lepődik, leveszik a hirdetést, ígérik.

Két nap múlva újra fenn az autó, természetesen a tekert óráról szó sincs a hirdetésben, azóta valaki már meg is vette.

 

Másik kedvenc helyem Dél-Pesten található.

A nagy árrésre mennek rá, mert csak elrozsdásodott, tekert órás szarokat árulnak, normál piaci áron. És ez nem túlzás, az ott átvizsgált 6-7 autóból mind egy rozsdaboglya volt. Illetve az egyik nem. Népszerű modell (benzines Hyundai), 2012-es gyártás, 80.000 km. Az autóban volt vagy 300.000. Valami brutális módon elhasznált beltér, szakadt ülések, össze-vissza karcolt fényezés.

Repedezett 10 éves gumik, csattogó motorhang. És valaki ezt is megveszi- gondolom állapotfelmérés nélkül…

 

Ausztria és Németország nagy lelőhelye a használt autóknak. Mindkét országban erősen sóznak, így különös figyelmet kell fordítanunk az alváz állapotára.

Rozsda az alvázon

Van olyan kereskedő aki előszeretettel vásárol erősen korrodált karosszériájú autókat a fent említett országokból. Ahogy megérkezik az autó fekete festékkel lefújják az alját, és kész is az „alvázvédelem”. Volt már olyan eset, hogy annyira friss volt a festés, hogy az állapotfelmérés során majdnem beleragadtunk…

Mondanom sem kell, hogy olyan messze van ez az alvázvédelemtől mint politikus az igazmondástól.

Sajnos ez a „taknyolás” arra jó, hogy pár hétig-hónapig elfedje a rozsdát.

Egy általam átvizsgált Mazdára ajánlott a kereskedő 30.000 Ft-ért alvázvédelmet. Egy korrekt alváz és üregvédelemnek csak az anyagköltség többe van…

Persze szerencsére sok olyan kereskedés van ahol nem az a cél, hogy lehúzzák a vásárlót, hanem valóban minőséget árulnak.

Nos, a feladat ezeket megtalálni…