2025.03.01.

Mindenkinek jár egy kis Amerika

mustang állapotfelmérés autorevizor

Mustang állapotfelmérés. Egy érdekes sztorit hoztam nektek a mai napra, egy aranyos történetet. Tény és való, hogy sok szart látunk az átvizsgálások során, viszont rengeteg érdekes és értékes emberrel találkozunk, s ez némileg ellensúlyozza a nepperekkel való hadakozást.

Egy vidéki ügyfél azzal hívott fel, hogy a Becsületesnepper ajánlásával kapta meg a telefonszámomat – nyilván autót szeretne átvizsgáltatni. Németországból nem sikerült behozni a vágyott típust, de itthon talált belőle egy ígéretes példányt.

Annak rendje-módja szerint elment megnézni az autót, az esztétikát rendben találta, így megbízott az átvizsgálásával.

A megrendelővel történt első beszélgetés során, amikor megemlítette, hogy egy Ford Mustang az átvizsgálandó, nem dobódtam fel túlságosan. Jellemzően az Amerikából behozott ropira tört, árvízkáros hulladékok jutnak ebből a típusból, a szerintem vérszegény 3.7 vagy a vicces 2.3 ecoboost… Az ügyfél viszont jelezte, hogy esetünkben egy FORD Mustang Fastback 5.0 Ti-VCT Mach 1 az alany. Tehát egy V8. Sorszámozott példány. Ez már jobban hangzik- gondoltam-, pláne mikor megtudtam, hogy ez egy itthoni forgalomba helyezés. Az autó 2022-es évjárat tizenpárezer kilométerrel.

mustang mach 1 átvizsgálás

Az árról most nem beszélnék, de bárki utánanézhet. Nem a hatmilliós kategória. Az új ára, némi extrával közel harmicmillió, és ez majdnem új volt…

Így már izgalmasnak ígérkezett az állapotfelmérés, pláne, hogy a vevőjelölt leszervezett egy csápos emelőt is a közelbe. Ráadásul ehhez a munkához segítségem is volt, hisz másodmagammal érkeztem aznap, de erről most nem árulhatok el többet. Hű fegyver és táskahordozómat nevezzük Mr. T-nek.

Mustang állapotfelmérés – a helyszín

Egy ipari létesítményekkel körülölelt gyártelepen volt a címünk, kaptunk egy cégnevet is – a lepukkant, egykor szebb időket látott telep bejáratánál már vártak minket.

Az autó árából ítélve a terület tulajdonosát, egy cégvezetőt, esetleg egy hipszter külsejű fazont vártam. A kapuban egy melósruhás férfiú fogadott, és mutatta az utat az autóhoz. Amikor meglátta, hogy egy elektromos autóval jövünk, a ’nem biztos, hogy jóban leszünk félmosoly’ bújt meg a szája szegletében. Később jöttem rá miért:

autorevizor mustang állapotfelmérés

Mustang állapotfelmérés

A fenevad békésen pihent egy féltető alatt, védve azt a sűrűn szemerkélő esőtől. Vártam, hogy a csávó szól a főnőkének, de csak kinyitotta az autót, és jelezte, hogy kezdhetjük az átvizsgálást. Ekkor tudatosult bennünk, hogy biza ő a tulaj. Saját szavait használom – egy gyári melós. Egy harmincmillás autóval.

autorevizor mustang mach 1

Elkezdtünk beszélgetni, haláli jó arc volt az emberünk. Elmesélte, hogy nem dohányzik, nem iszik, nincsen családja. Csak a kocsik. Felsorolta miket hajtott idáig, hát ínyenc a pali, az már biztos. Megkérdezte, hogy nem baj-e, ha marad, mert érdekli hogyan zajlik a Mustang állapotfelmérés.

A Mustang, ahogy a tanult nepper mondaná patika állapotú volt. Gyári fény, hibakód csak egy volt benne – egy ülésfűtéssel kapcsolatos –, de az működött. Valószínűleg a szokásos TED (Thermal Electric Device) hiba lehet, ami egy földelési/csatlakozási problémát jelzett korábban. Az élő adatok is szépek voltak, cca. 600 paramétert vizsgálhattunk a diagnosztikának köszönhetően. A motortérben vaskos toronymerevítőn a hangsebességet jelentő felirat – mach 1 – ez máshol is visszaköszönt.

mustang mach 1

Amint végeztünk a kiolvasással, hívták is az eladót, hogy szabad a csápos a műhelyben. És itt megállnék egy szóra, az eladó telefonja egy befőttesgumival összefogott nyomógombos készülék volt, ránézésre ezzel küldhették el az első sms-ek egyikét. Meg is jegyezte, hogy nem nagyon érdeklik a telefonok – mondjuk ezt nehéz lenne titkolni.

autorevizor mustang állapotfelmérés

A Műhely

Az igazi békebeli műhely: félhomály és tudásszag lengi be a termet. A két sarokban lecsupaszított BMW-k álldogálnak, jól láthatóan driftre felkészítve. Ez is egy jó hely, állapítjuk meg Mr. T-vel. Észre sem vesszük, de percek óta vigyorgunk.

Megemeljük az autót, újszerű az alja is. Sehol semmi olajfolyás, ütésnyom vagy bármi rendellenesség. Rozsda semmi, a kipufogók büszkén üvöltik világgá a V8 felsőbbrendűségét.

Gyors próbakör, amit nagylelkűen átengedek Mr. T-nek. Ekkor hangzik el az eladó szájából, hogy most először éri eső az autót – majdnem sír az emberünk. Frankón beütötte a fejét a csávó, de nem akárhogyan. Respect. Mindeközben úgy néz az autóra, mint Rákosi Mátyás a búzakalászra.

Kicsit irigykedtem a vevőjelöltre a Mustang állapotfelmérés után, mert egy remek autót vesz meg. Remélhetőleg ugyanolyan jó gazdája lesz majd mint elődje.

A helyzet az, hogy bőségesen hagytam időt erre az átvizsgálásra, de így is majdnem elkéstünk a következő munkáról. Hááát, fura volt ezután beülni egy Toyota Versoba…, azt persze én vezethettem.

Cikk megosztása:

Hasonló tartalmú cikkek

Sztorik

1 febr 2025

A kilométerórát tekerik még, ugye?

A kilométeróra tekerés igen komoly problémát jelent a használtautó-piaccal kapcsolatban. Ez a gyakorlat-amikor egy jármű valódi futásteljesítményét csökkentik, hogy azt drágábban tudják eladni-, sajnos még mindig elterjedt. De miért is veszélyes/rizikós a kilométeróra tekerés?  Megtévesztés: A vevő téves információt kap a jármű állapotáról, ami a vásárlás után komoly problémákhoz vezethet. Pl. egy kimaradó tervszerű karbantartás. Biztonsági […]

Egyéb, Sztorik

1 jan 2025

Használt autó – 2024 az AutoRevizor szemszögéből

A használt autó átvizsgálások tapasztalatai a 2024-es évből December végét írunk, ülök a billentyűzet felett. Kéne most valami okosat írnom az idei évről. Hektikus év volt, akkor is, ha szigorúan csak szakmai szemmel nézem. Nem volt olyan őrült mozgás az árakban, mint a korábbi években, de ezt szerintem senki sem bánta. Egyre inkább közelednek egymáshoz […]

Sztorik

1 dec 2024

Mission Impossible – Revizor protokoll

Az autó átvizsgálás Budapest és Pest megye területén belül érhető el. Számos olyan megkeresést, emailt kapok, melyekben kiválasztott típusokról kérnek információt. Itt sokszor motortípusokról, dízel-benzines dilemmákról, hibridek tartósságáról, vagy éppen az elektromos autók körül kialakult mítoszokról, városi legendákról kérdeznek.   Tanácsadás Pont ezek a megkeresések inspiráltak a Tanácsadás szolgáltatásra, mely 30.000 Ft-ért egy óra beszélgetést […]

Kedves Ügyfeleink!
Az AutoRevizor 2025 02.04.-től 02.08-ig szabadságon van, első munkanap 02.10.
Ez idő alatt telefonon nem, és emailben is csak korlátozottan leszünk elérhetőek.
Megértésüket köszönjük!