haszongépjármű átvizsgálás, autórevizor
Haszongépjármű átvizsgálás
2021-02-16
helyszíni autó állapotfelmérés peugeot
Helyszíni autó állapotfelmérés
2021-03-18

Hibrid átvizsgálás

prius hibrid átvizsgálás

Hibrid átvizsgálás – A Toyota Prius örök élet plusz egy nap?

Mit vesz az ember, ha megbízható, kipróbált autót szeretne, de előremutató technológiával, kis fogyasztással és sok extrával?

Persze, hogy adja magát a Toyota Prius. Kipróbált hajtáslánc, formabontó karosszéria és megbízhatóság.

A Priust lehet szeretni és gyűlölni, de ritkán közömbös az ember ezzel a típussal szemben. Ügyfelemnek ez az autó volt vágyai netovábbja.

Ki is nézett magának egy pesti kereskedésben egy igencsak jó áron árult példányt, jó sok kilométerrel.

 

A motor

toyota hibrid autóvizsgálat

Itt megjegyezném, hogy az Atkinson ciklusú benzinmotornak (minden Toyota hibrid ilyennel szerelt) és a hibrid rendszernek meg sem kottyan 3-400 ezer kilométer. Ahogy mondják, örök élet plusz egy nap. A szervizelése nem kíván túl nagy áldozatokat, üzemeltetése gazdaságos. A benzinmotor 4 hengeres, soros henger elrendezésű, 1798 cm3, vegyes használatban 4-5 literes fogyasztással, 99 lóerőt teljesítő “erőmű”. Az olajcsere intervallumokra kell figyelni, illetve a megfelelő minőségű és viszkozitású motorolajra.

 

Nyugodtan lehet nézegetni hasonló futásteljesítményű autókat is. Akár ex-taxikat is, hisz egy taxinak mindig mennie kell, nem fognak a szervizen spórolni. Sőt, sokan üléshuzattal használják taxi üzemmódban, és a fólia lebontása után előkerül a karcmentes gyári fény, a beltér pedig mintha csak egy 100 ezret futott autóé lenne.

Na, amit megnéztünk, az nem ilyen volt.

Itt kezdődnek a bajok…

Itt a hirdetésben nem szerepelt, hogy taxi volt. Ez viszonylag gyorsan kiderült az állapotfelmérés elején. 4-5 elem fújva volt és az A oszlop sem maradt sérülésmentes… Véletlenül ez sem került említésre a leírásban. Általános tendencia, hogy sokszor- persze pusztán csak figyelmetlenségből (haha)- ez valahogy kifelejtődik a szövegből. Ám, amint előkerül a rétegvastagság mérő, néhányuk (eladó) hirtelen emlékezni kezd…

Ez már lassan kizáró ok volt, de perverz kíváncsiságom nem hagyott nyugodni, lefuttattam egy diagnosztikát az autón.

300 ezer kilométer felett volt valamivel a futásteljesítmény, de valójában 500 ezer körül járhattunk…

Kisipari módszerekkel valószínűleg több cellát cseréltek már a nagyfeszültségű akkumulátorban. A diagnosztika mutatott némi eltérést a cellaértékek között, de még éppen határértéken belül mozogtunk. Egy hibrid átvizsgálás mindig az akkucellák körül forog a vevőjelölt fejében, de higgyék el nekem ha nem is másodlagos, ne tulajdonítsunk neki túl nagy jelentőséget. Több kiváló szerviz kínál megfizethető megoldást erre a problémakörre.

 

I Tudni kell, hogy a Priusban 28 modul van, ez alkotja az akkupakkot. Ezek a modulok egyesével cserélhetők, 20-40 ezer forint körüli áron. Egy modulban 6 cella található, ezek nem bonthatók, csak roncsolással lehet szétszedni. Modulokat tölteni és balanszírozni kell a beszerelés előtt. A hibrid rendszer nem engedi, hogy az akkumulátor teljesen lemerüljön működési tartománya 20 és 80% között van, ezáltal biztosítva a hosszú élettartamot.

 

Hibakód nem volt az autóban, illetve csak jelentéktelen apróságokat jegyzett fel a rendszer.

Sajnos a beltér rendkívüli módon leharcolt volt; karcos, mocskos, a tetőkárpit pedig szakadt.

Ügyfelem nem ilyen autót szeretett volna, főleg nem 3 millió alatt egy kicsivel.

Pár nap múlva egy szintén sokat futott példányt sikerült találnunk, de ezúttal egészen kiváló állapotban. Itt gyorsan megköttetett az üzlet, nem volt kérdés az autó állapotát illetően.